Ahad, 25 Disember 2011

Sambut Birthday ke 23 di Genting Highland

WElComE tO My LIfe..
Setelah masalah kewangan aku bjaya diselesaikan, aku berhasrat utk memberi Hadiah kepada diri aku setelah bsedih dan sengsara diataskan masalah tbesar .Aku masih xdpt memaafkan diri aku lg atas kebodohan ini tapi sampai bilakan aku terus begini..Syukur kpd Allah memberi jalan penyelesaian tbaik yg aku harus aku lakukan....the end... Atas kejayaan ini maka aku harus mendapat Hadiah utk diri sendiri kerna bjaya mgharunginya wlpn pahitku rasa...Bsempena Birthday aku y ke 23 tahun ini dan kejayaan diri aku ini , maka aku memilih enjoy di Genting Highland (satu2nya Theme Park di Malaysia ) .BTW ini adalah tempat perjudiaan tbesar di Asia dan pemiliknya adalah lelaki cina Singapore


Perjalanan ke GH..
Seawal jam 8am aku sudah bertolak ke KL Sentral coz kat sini ada bas ke direct GH. Aku menaik bas Go Genting bharga RM10.30 (tmasuk tiket bas dan Skyway Transfer).Sykt bas nie ada juga mjual tiket masuk Genting sekali tapi aku rasa lebih baik beli dari sana .Nanti kalau hujan confim Outdoor Theme Park akan ditutup ( dah rugi kt situ) . Lgpn aku nak ambik All Park (kira indoor n outdoor sekali ) Jadual ini adalah senarai harga masa tahun 2011 .


Aku beli tiket Bas pukul 930am dan balik dari GH pukul 830 pm ( tiket balik kena beli awal2 coz takot nanti dah hbs dijual dah xboleh balik KL semula (dah lah Hotel kt sana confim mahal gilee kot utk satu malam)
Perjalanan ke GH (klu x sesak/jem) dalam sejam je..
inilah bentuk bas (sgt eksklusif kn) dan korang kena tunggu tingkat bawah KL Sentral
Apabila korang sampai ke GH , korang ada 2 pilihan samaada nak naik bas je direct GH (bila korang smpi je kt Skyway Terminal ,korang kena naik bas lg ke atas ) atau menaiki Skyway (kira korang naik cable car utk naik kat atas) . Aku sarankan better ambik y Skyway coz rugi beb klu xnaik dan sambil2 tu korang boleh melihat pemandangan hutan .

nasib baik aku dtg awal klu x mmg confim aku byk hbskn masa kt sini
Ni lah cable car dan utk naik korang kena beratur pjg beb (klu musim cuti lah)
inilah pemandangan semasa naik cable car
muka aku ketakutan (manalah tau tjatuh kot2 ke bwh )
Apabila korang sampai je kat GH , korang kena naik sampai tingkat atas sekali (penat juga naik eskalator berulang kali ) .Syukur Alhamdulillah masa tu xhujan pun cuma kabus je ) Sampailah aku ke tingkat atas sekali dan mbeli tiket kat kaunter dia. Yg bestnya aku dapt FREE coz Hari tu kan Birthday aku (kata kakak kaunter tu aku dpt free tiket klu dtg pada hari birthday)... Alangkah gembiranya aku masa tu coz xpayah bayar pape pun . Maka bermulalah pgembaraan aku di Genting Higland....

OUTDOOR THEME PARK

train kononnya melihat hantu (x seram mana pun)
Monorail
(korang boleh melihat sekitar outdoor )


Space Rocket
(ni games wajib naik)




INDOOR THEME PARK





 SNOW WORLD



Apabila semua games dah main confimlah lapar , Kt sini mmg xde food court pun dan makanan pun mmg mahal gilee (mybe sbb atas bukit). Kebykn western food je like Kenny Rogers , Mcd ,MerryBrown  (inilah makanan y aku pilih  coz paling murah yg aku jumpa setakat itu ) dan harga xsama pun dgn harga biasa kt KL.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan