Rabu, 30 Mac 2011

INsidEN moTOrsikal Vs kereta SWIft


salam 1 malaysia semua walaupun aku yakin xde yang membaca blog ak nie(perasan je lebih..hehehhe)xsangka skrg nak bulan APRIL dah...aku ingatkan masih bulan JANUARI..ALHAMDULILAH aku masih sihat sepenuhnya dan aku bersyukur pada ALLAH kerana atas segalanya..bulan MAC nie aku dah beli motor baru taw,aku beli motor LAGENDA 115Z.aku beli secara tunai sebanyak RM4900 hasil dari aku buat LOAN baru2 nie..Sebenarnya aku menyesal juga mulanya sebab aku beli motor lebih daripada bajet aku iaitu bawah RM4000 je tapi biarkan aku suka pakai motor nie...atlest xdelah aku datang lewat dah masuk keje skrg.

Pada 27/3/2011,masa tu aku baru balik keje pada pukul 910pm..adalah insiden menakutkan dan buat aku trauma bawa motor mulai saat tu..macam mana aku boleh xsedar insiden nie berlaku secara tiba2 jea..huihuhuhu,pada malam insiden 2 aku baru balik keje selepas syif petang.semasa aku otw nak balik umah 2 aku ikutlah JALAN PAHANG yang teramat sibuklah masa 2..aku bawa motor pun xdelah laju sgt pun dalam 80km/jam je dah cukup sesuai sangat utk kesesakan jalan raya nie kat KL.Masa tu aku nak potong kete depan aku,so aku tgklah side miror sebelah kanan supaya xde kete or motor melintasi masa 2..Tiba2 kete depan aku nie boleh berhenti mengejut pulak 2,so aku apa lagi brek lah mengejut tapi aku tetap langgar juga belakang kete dia...(aku rasa kete dia SWIFT kot)..ALAMAK,HABISLAH AKU..2 lah dalam fikiran aku masa 2..aku cuba minta maaf kat dia tapi masa 2 aku kena HON kete belakang coz berhenti tengah jalan,pemilik kete 2 pun bg isyarat suruh aku beredar jea..so,aku jalan lah dulu,masa 2 memang banyak perkara bermain dlm fikiran aku,mcm mana ak nak bayar,agak2 dia minta berapa ganti rugi dan mesti dia tengking aku sebab cuai bawa motor..Aku pun baliklah ke rumah sebab aku xnampak kete dia berhenti mana2 pun tapi akhirnya aku ternampak kereta org 2 berhenti otw nak balik rumah aku..aku pun berhentilah kat dia dan aku bawa berbincang mcm mana nak settlekan masalah 2...Rupa2nya pemilik kereta 2 adalah lelaki dan bawa family lagi(aduh,habislah aku kena tengking nie),aku pun mulakan cerita dengan meminta maaf dan buat muka seposen supaya dia belas kasihan kat aku yang terlalu cuai bawa motor nie...SYUKUR ALHAMDULILLAH,dia x marahkan aku dan xde minta ganti rugi pun...dia cakap XPELAH ADIK,CALAR SIKIT JE NIE.LAGIPUN BUKAN SALAH ADIK SEORG JE SBB ABG PUN BERHENTI TIBA2 MASA 2..LAIN KALI BAWA MOTOR 2 JGNLAH LAJU SGT DAN HATI2...baiknya abang nie,terima kasih yea ABG SWIFT..mulai saat 2 aku dah lebih cermat bawa motor dan tegakkan slogan BERHATI-HATI DI JALANRAYA DAN INGATILAH ORANG TERSAYANG...mcm 2 lah lumrah manusia,bila dah terkena baru BERinGaT...emmmm,PADAN MUKA AKU!!..heehhehehehehe

1 ulasan:

  1. Sudah cukup ya insidennya hehehe...
    ingat slogan sendiri dalam blognya tu (juga berlaku untuk diriku sendiri huhu)
    BERHATI-HATI DI JALANRAYA DAN INGATILAH ORANG TERSAYANG

    BalasPadam